Sila individuálneho rozhodnutia

Každý je dôležitý. To nie je len motivačná fráza, ktorá má ľuďom dvihnúť náladu a sebavedomie. Celý moderný svet, vybudovaný človekom, na to poukazuje.

Ohromná energia, ktorá prúdi moderným svetom je smerovaná na človeka, ako jednotlivca – individuálnu bytosť so schopnosťou samostatne sa rozhodovať a konať. V skutočnosti je každá reklama, slogan či marketingová stratégia koncentrovaná na to, že práve pre toho konkrétneho jedinca je daný, konkrétny produkt tým najlepším výberom a riešením v jeho situácii. Dokonca aj politické kampane bojujú o reálne rozhodnutie každého jedného človeka a snažia sa práve jeho k tej činnosti v deň volieb (zakrúžkovať dané mená a volebným aktom podporiť danú stranu) dotlačiť. Bez dosiahnutia toho, aby sa jednotlivci v rozhodujúci deň namotivovali a dokopali k vykonaniu zmieneného aktu, sú všetky aspekty kampaní zbytočné – účasť más na predvolebných mítingoch, úspechy v debatách či interakcie na sociálnych sieťach – to všetko je zbytočné, pokiaľ X ľudí s volebným právom neodvolí (praktické vykonanie individuálneho rozhodnutia) v prospech daného subjektu. Rovnaké je to pri predaji produktov, rozhoduje výsledok – počet predaných kusov jednotlivým zákazníkom.

Podstatné sú vždy individuálne rozhodnutia, čo znamená, že okolo človeka ako samostatne zmýšľajúcej a konajúcej bytosti (ktorého činnosť a správanie sú determinované rôznymi okolnosťami a skúsenosťami..) sa toho točí strašne veľa. Rozhodnutie každého z nás je práve to, na čom záleží. Aj preto sa nemožno čudovať tým, ktorí si takpovediac myslia, že „sa svet točí okolo nich“ a že „sú stredobodom vesmíru“. Je to v istej rovine pravda. Je totiž veľmi ťažké myslieť si niekedy opak, keď zoberieme v úvahu ten všetok marketingový tlak, ktorý na nás pôsobí na každom kroku…

Ilustrácia: Brecht Vandenbroucke

Text bol pôvodne publikovaný ako status na mojej stránke na Facebooku.

 

About Author

0 Comment

Leave a comment