Ako sa asi žije Lívii v jej vlastnej realite? A ako je to s tými hodnotami?

Nakoľko Líviu aktívne sledujem na jej Instagrame, žiada sa mi napísať zopár riadkov ohľadom jej osoby a jej vystupovania na sociálnych sieťach. Keď poviem A tak treba povedať aj B. Lívia toto nerobí, a tak to za ňu aspoň čiastočne idem urobiť ja.

 

Upozornenie: Tento článok som začala písať v auguste, ale nedokončila som ho, takže z toho dôvodu sa vám môžu zdať niektoré témy neaktuálne. Určite ho ale dočítajte až do konca

 


Lívia vo veľkom pridáva príspevky do svojho príbehu na Instagrame. V nich okrem iného ukazuje aj správy, ktoré jej píšu ľudia, ktorí s ňou nesúhlasia a o ktorých ona hovorí, že ju “argumentačne ničia”. Nazýva ich primitívmi, ľuďmi bez vlastného názoru, progresívni liberáli, slušné Slovensko, heterofóbi a rôznymi inými pomenovaniami, ktoré nájdeme aj na stránkach alternatívnych médii ĽSNS, či v slovnej zásobe ich predstaviteľov. Lívia tiež často tvrdí, že s takýmito ľuďmi sa nedá normálne diskutovať. Súhlasím, že toto nie je najvhodnejší spôsob spoločenskej diskusie, či už zo strany Lívie alebo jej oponentov. Poďme však ale k hlavnej myšlienke tohto príspevku.


Všimli ste si, že pod príspevkami Kulturblogu, či už na Facebooku alebo Instagrame, je veľmi málo, ak vôbec nie sú komentáre, ktoré by konštruktívne, vecne a jasne konfrontovali ich tvrdenia, alebo ako hovorí Lívia “ich argumentačne ničili”? Dokonca ani v spomínaných príbehoch nevidíme správy, v ktorých by niekto Líviu naozaj škaredo argumentačne ničil.

Nie, nie je to pre to, že Kulturblog cieli na istú skupinu ľudí, ani že by naň normálni ľudia nechodili, ba ani preto nie, že Lívia má ktovieprečo súkromný účet. Je to z toho dôvodu, že Lívia žije vo svojej vlastnej realite.

Trochu zvláštne tvrdenie, hovoríte si. Opäť ako príklad uvediem seba a svoju intervenciu s Líviou.

Z môjho predošlého blogu ste sa mohli dozvedieť, že patrím medzi tých ľudí, čo pravidelne konfrontujú svojich názorových oponentov komentármi pod ich príspevkami. Samozrejme, že výnimkou nie je ani Kulturblog. Už viete, že z prvých dvoch, už zrušených Kulturblogov na Facebooku som bola zablokovaná. Ten tretí, Portál Kulturblog, z neho ma zablokovali len nedávno, a to opäť z toho dôvodu, že som pravdepodobne argumentačne ničila Líviu a jej presvedčenie a tá to nezniesla. Môj komentár znel nasledovne:

 

(KONTEXT: Ministerstvo kultúry vyčlenilo istú sumu, ktorá mala byť použitá na pomoc sexuálnym menšinám (LGBTI), táto aktivita bola ale zrušená. Lívia sa tešila a povedala, že tie peniaze mohli dať niekomu inému, najlepšie im, ale oni také niečo nikdy nedostanú.)

            Kulturblog ale nepracuje s ľuďmi diskriminovanými a odsudzovanými vami a vám podobným. Sama Lívia v otázkach a odpovediach na Instagrame povedala, že ak by bola lesba, tak by robila presne to isté, čo robí teraz – t.j. bojovala proti propagande a ani by sa k tomu vlastne nepriznala (ona to nazvala byť umiernená). Mňa by zaujímalo, aký by to bol podľa nej život. Žiť v tom, že sa jej (povezdme aj proti svojej vôli) páči a priťahuje rovnaké pohlavie. Ona sa kvôli svojej ideológii (ktorú by mimochodom zastávala, keďže by robila to isté) nebude môcť nikomu zdôveriť, pretože automaticky bude zaradená do “zvrátenej a hnusnej organizácie LGBT” a už v živote sa s ňou nebude jej blízke okolie baviť tak ako doteraz, bude na ňu pozerať ako poznačenú ťažkou chorobou. A to všetko len preto, lebo niekto má potrebu vymýšľať si nezmyselné hrozby. Na Slovensku, vo svojej domovine, sa už nikdy nebude cítiť príjemne a bezpečne. Len kvôli jednotlivcom, ako je ona sama – práve teraz. Zastávala by sa Uhríka, ktorý povedal, že finančná pomoc od vlády pre LBGT ľudí je plytvanie? Aj naďalej by šírila klamstvá, že údajné zvrádenosti, ktoré sa údajne dejú na Pride-och sú naozaj reálne a dejú sa na každom kroku na Slovensku každý deň, tak ako to sama prezentuje? Asi by teda nerobila to isté čo robí teraz. Vlastne by robila niečo úplne iné.

 

Komentár sa za krátky čas sa stal najlajkovanejším pod daným príspevkom. Netrvalo dlho a bol vymazaný a ja zablokovaná. Prečo? Na to si už musíte odpovedať sami.

Nezdá sa, že by všetci fanúšikovia Kulturblogu postrádali kritické myslenie.

Potom človek, ktorý skutočne zastáva svoje názory a presvedčenie vyzerá pred ostatnými ako najväčší hlupák, lebo istá slečna zo Spišskej Novej Vsi… žije vo vlastnej realite? Kde zlí liberáli nemôžu vyjadriť svoj názor (argumentačne naložiť Lívii).

 

Lívii som veľakrát aj reagovala na príbeh a priamo ju konfrontovala s jej tvrdeniami, ktoré uvádzala v príbehu. Samozrejme že tieto nikdy nezverejnila. Okrem iného to bolo napríklad:

 

Čo hovoríš na to, že Mazurek chŕlil klamstvá o tom, že vrahom z Vrútok bol róm? To vo svojich storkách nespomenieš? Alebo sa ti to tam len nehodí?

 

Miňo Mazurek síce nevyhral titul homofób roka, aj keď po tom veľmi túžil. Vieš ale kto je to homofób? Je to heterosexuál, ktorý sa cíti byť ohrozený a má strach z predstavy, že by sa homosexuál (osoba rovnakého pohlavia ako on) správal k nemu tak isto, ako sa on (heterosexuál) správa k ženám.

 

Tvrdíš, že feminizmus už v dnešnej dobe nie je potrebný, to automaticky znamená že máš byť proti nemu? Zabúdaš, že vďaka nemu máš väčšinu ľudských práv, čo si ostatne aj sama potvrdila.

 

…a mnoho ďalšieho.

 

Z toho mi vyplýva, že Lívia si vytvorila vlastný svet, v ktorom nebude nijaká slniečkarka kaziť jej ilúziu o tom, že jej oponenti sú obyčajní hlupáci bez mozgu.

Ale prečo by to Lívia robila? Bojí sa že ju niekto prekukne?

V diskusii na rádiu Expres sa Lívia z otázok ohľadne jej náklonnosti k ĽSNS vykrúcala, vraj nie je ich hovorkyňa, mali si zavolať niekoho z tej strany a vlastne ona s nimi nemá nič spoločné. Iba že by mala. Jedným zo štatutárov združenia Kulturblog je pán Milan Mazurek, ktorého iste netreba predstavovať. Pravidelnými hosťami Kulturblogu sú taktiež páni Milan Uhrík a Marian Kotleba. Ešte stále máte pocit, že Lívia nemá s ĽSNS nič spoločné? 😉

Ešte k tej diskusii, úprimne ma fascinovala Líviina faktografická presnosť, ktorá svoje tvrdenia opierala o “strašne veľa”, “mnoho”, “všade” a “veď zisti si to sám, ja tu nie som na to aby som ti to tu prednášala”. Vyplýva mi z toho len jediné: Lívia bojuje za hodnoty, za ktorými si reálne nestojí a za veci, o ktorých reálne nič nevie. Len brojiť a brojiť a ani neviem začo ale hlavne že brojím.

V neposlednom rade, nebolo to tak dávno, čo Lívia explicitne uviedla, že je nácek, na čo následne musela všetkým jej odporcom vysvetľovať, že veď to bola predsa irónia. Vtip, ktorý treba vysvetlovať ale tiež už nie je vtipom. Je to taká menšia tragédia.

Na záver by som to už len tak zhrnula, Lívia síce na jednej strane ironicky prehlasuje, že by chcela, aby ju ľudia argumentačne ničili, ale zároveň zablokuje konkrétnych ľudí zo svojich Kulturblogov, než aby im priamo čelila či aby ich presvedčila o svojej pravde a o tom, že sa mýlia. Ale s kamennou tvárou ukazovať “aké mi chodia správy” je celkom jednostranné a úbohé.

 

Radšej budem srdcom nácek, ako bohatá ale neúprimná.

 


Toto mal byť pôvodne koniec. Ale nebude. Tento príspevok som napísala v auguste a neuverejnila som ho, pretože nebol dokončený a ja som naň zabudla. Je december, ja sa znova neskutočne nudím a spomínam si na môj Kult Urblog.

 

Lívia nám medzičasom zostala v druhom stave a je nám všetkým jasné, komu tým dala náboje do zbraní. Áno, aj mne. Nebudem tu písať reči typu “dúfam, že to bude buzerant” alebo “čo vám praskol kondóm?”, aj keď to by boli schopní napísať o “názorovom oponentovi” práve Kotlebovci. Budem písať môj názor, ktorý štylizujem do formy, aby to Lívia aj Dávid rozdýchali. Aj keď ma možno po tomto zablokujú. Ja to risknem.

Na úvod chcem obom zablahoželať a popriat všetko dobré. Lebo nepatrím medzi ľudí, ktorí by niekomu priali niečo zlé (aj keď nesprávna interpretácia mojich často nekontrolovane ironických vyjadrení môže vyvolávať niečo také), a síce zdieľam túto radosť s nimi.

Je bezpochyby dobrou správou, že Lívia sa s priateľom rozhodli mať dieťa. Je všeobecne známe, že populačná krivka (bielych, pôvodných) Slovákov aj Európanov stagnuje až klesá. Ale bavíme sa o Lívii. Garčalovej. Tej Lívii, ktorá od počiatku existencie Kulturblogu hlása tradičné hodnoty, rozpráva o tradičnej rodine, kresťanských hodnotách a podobných veciach. Keď však zistí, že je tehotná, rýchlo sa na Instagrame zasnúbi, presťahuje sa od rodičov k frajerovi do ich údajne vlastného bytu a v opäť pomerne príhodnej časovej následnosti oznámi, že je tehotná. (toto konkrétne tvrdenie je môj názor, v čase písania tohto článku sa Lívia ešte nijak bližšie nevyjadrila k tejto téme) A na vrchol toho všetkého si založí YouTube kanál, na ktorom bude (pravdebodobne) dokumentovať a zaznamenávať celý priebeh tehotenstva. Natískajú sa nám tu preto dve otázky:

1) Kam sa podeli tie hodnoty, ktoré sme celý čas zastávali?

a

2) Kto bude financovať dvoch mladých ľudí a malé bábätko, keď Lívia je (oficiálne) študentkou gymnázia a Dávid je (oficiálne) správca občianskeho združenia, ktoré súrne potrebuje finančnú pomoc svojich priaznivcov.

 

Tak poďme postupne.

Ja osobne úplne chápem rozpaky a bezradnosť Lívie, ktorá zatiaľ netuším, ako odôvodní to, že je tehotná ešte pred svadbou. Zatiaľ sa vyjadrila, že bývať s potenciálnym manželom (toho času ešte bez tehotenstva) je dôkazom toho, že kresťanské hodnoty, ktoré zastáva, pre ňu veľmi ťažko definovateľné, a že keď doteraz hovorila o tradičných kresťanských hodnotách, tak tým myslela kresťanskú kultúru, ktorá ovplyvnila vývoj našej cvilizácie, a že všetky stereotypné predstavy o kresťanských hodnotách nemožno aplikovať do súčasného moderného sveta. Čiže chcela tým povedať, že ak človek zastáva isté hodnoty, stačí proste o tom len hovoriť a predstierať to a na konci dňa (v tomto prípade keď dôjde k otehotneniu) tak si z toho všetkého vyberiem, čo mi vyhovuje a budem o tom naďalej presviedčať ľudí a svojich fanúšikov? Je toto dobrý príklad pre mládež a budúce generácie?

Doterajšie Líviine stanovisko k tejto téme, toho času ešte nebolo známe, že je tehotná.

 

Na druhú otázku si odpovedzte sami (prípadne to urobí Lívia), ale je to skôr taká básnická otázka.

 

Ale predsa len pár slov k tomu. Lívia, ako všetci dobre vieme, je študentkou gymnázia a teda nie je zárobkovo činnou osobou. Dávid Pavlík je asistent poslanca (právoplatne odsúdeného za trestný čin hanobenia národa a rasy, v parlamentných voľbách 2020 znovuzvoleného) Mazureka. Potom tu máme opäť hodnoty, ako dieťa až po svadbe a podobné stereotypy, z ktorých sa najnovšie smejeme.  Takže poďme spoločne nad tým pouvažovať. Je lepšie najskôr vyštudovať/nájsť si prácu, zabezpečiť si stabilný príjem a všetky náležitosti s tým súvisiace (dajme tomu tú svadbu by sme vypustili),

alebo

otehotnieť ešte pred maturitou, mať jeden príjem v domácnosti (ženy aj tak dobrovoľne zarábajú menej) a byť závislá na plate poslaneckého asistenta? Prípadne jazykom Kotlebovca: VyCiCiAVaŤ SoCiÁLNy sYsTÉM?????

 

 

 

 

Budem rada, ak vyjadríte aj vy svoj názor do komentára.

Poukázaním ľubovoľnej sumy na náš účet pomôžete zlepšovať našu prácu a zvyšovať náš dosah.
Ďakujeme.

IBAN: SK62 0200 0000 0041 9025 5853

About Author

35 Comments

  • Davidés
    Posted 28. decembra 2020 11:18 0Likes

    Super blog 😉

    Najprv som nemyslel, že sa nájde niekto, kto bude túto tému ohľadne Lívie rozpitvávať, ale po prečítaní tvojho blogu pánboh zaplať za to. A som rád, že tak spravila žena. Lebo čo píšeš, má hlavu a pätu.

    Čo sa týka tvojej druhej otázky v závere, tak je všeobecne známe, že Dávid, ako Mazurekov asistent zarobí 1300€, čo na slovenské pomery nie je zlé. Ale asistentom nebude navždy, lebo LSNS po troch rokoch (ak by boli predcasne volby, tak skôr) v parlamente končí, takže asi si bude musieť nájsť novú prácu…

    Ale je to ich život a ja sa do nikoho životov nestarám. Ako si človek ustelie, tak má.

    No KB a všetko, čo oni dávajú na sociálne siete, už viac nie je súkromné, ale verejné, takže ľudia majú právo sa k tomu minimálne vyjadrovať a zaujať postoj. Takže tak.

    Ešte raz, tento blog bol super postreh, trefa do čierneho a ja s ním stotožňujem na sto percent, no nie som z tých, ktorý by to ďalej riešil alebo rozpitvával. Preto som aj rád, že si to spravila za ostatných 🙂

    • Katarína
      Posted 28. decembra 2020 12:10 0Likes

      Ďakujem. 🙂 Mojím cieľom nebolo za každú cenu naložiť Lívii ako osobe, len som chcela poukázať na to, ako často a veľmi si protirečí. Ja osobne som napríklad donedávna nevedela, že Dávid je Mazurekov asistent, v Kulturblogu vždy tvrdili, že sú apolitickí a že nie sú napojení na nijakú polit. stranu ani ideológiu.Teraz mi už všetko do seba zapadá. Ja momentálne Líviu a celý Kulturblog beriem ako úderku ĽSNS a nakoľko táto strana mala v posledných voľbách okolo 8%, tak považujem za potrebné pozrieť sa na to (alebo ako si ty povedal “rozpitvať”), kto všetko za nimi stojí. Lebo toto je už politika a títo ľudia reálne sedia v zákonodarných orgánoch a týka sa to nás všetkých. (aj keď teraz možno trochu preháňam)

      • Davidés
        Posted 28. decembra 2020 12:18 0Likes

        🙂 možno teraz trochu od veci, ale mohol by som ťa na FB požiadať o priateľstvo? musím sa pýtať takto cez koment, keďže nemáš na profile uvedený žiadny kontakt ani celé meno… ak to nechceš písať tu do komentov, tak požiadaj ty mňa, ak chceš

        FB: Dávid Zbreha

  • Ander Kixa
    Posted 29. decembra 2020 16:36 0Likes

    Nuž, milí moji psychicky chorí! To, že Vaša psychická choroba a sexuálna deviácia bola SHO tuším v roku 1979 vyškrtnutá zo zoznamu chorôb neznamená, že choroba neexistuje. Dokonca sa dá liečiť a to s výrazne väčšími úspechmi, ako napríklad rakovina. Prvotný predpoklad je, aby pacient chcel.
    Toľko na začiatok, aby sme sa dostali na rovnú palubu, kde každý vie, kto je kto.
    Prebiť argumentami sa dá aj pár riadkov, v ktorých popisuješ svoju cestu do školy. Stačí na to kombinacia vrodených schopností, cviku a motivácie. Tie prvé dve dajme tomu máš, motiváciu poznáš ty sama, ak nie, tak by ti ju po hypnóze mohol prezradiť psychológ. Ale pozor! Kto vie dobre argumentovať, väčšinou nemá pravdu! To je prekvapko, čo? Ja ako amatérsky psychológ päťdesiatnik by som zo svojich bohatých skusenosti ako tvoju motiváciu tipoval silnú frustráciu. Môže to byť kombinácia dvoch: podvedomého trvalého pocitu nešťastia z choroby, ktorú si buď neuvedomuješ, alebo z nej vedome robíš cnosť, a závisti pri pomyslení, že možno 60% mužov, ktorí Liviu niekedy videli vystupovať, by ju najradšej pretiahlo, ideálne viackrát a z toho 20% by malo záujem o trvalý vzťah. Hovorím tu v tisíckach. Také niečo bežne vyvoláva závisť u žien. A ženy si nič nedarujú, či?
    Lívia akože nemôže byť kresťanka, lebo otehotnela s niekým, s kým plánuje založiť rodinu ešte pred svadbou? To je čo???
    Samozrejme, že každý zdravý vidí, že Kulturblog je projekt ĽSNS. Ale rovnako aj všetci tzv. novinári z tzv. serióznych nekonšpiračných médií tiež nie sú nezávislí a takisto to vidí každý, kto má niečo v lebke. A priznajú to? Netvária sa práve oni ako strážcovia plurality???
    Použijem zase prirovnanie k lodi. V tomto prípade sa nakláňa výrazne na jednu stranu a ako zabezpečiť, aby sa prestala nakláňať? No jedine tak, že sa začne pridávať váha nie do stredu, ale na opačnú stranu. Práve toto je hlavným cieľom ĽSNS.
    Tiež si viem predstaviť, že by za ĽSNS hovorili profesionáli ktorí vedia lepšie vystupovať a argumentovať ale to sa dostávam na začiatok – najlepšie vedia argumentovať klamári a preto vyhrávajú voľby.
    Úspech ĽSNS závisí len od toho, koľko ľudí prekukne klamárov a koľko začne konečne hodnotiť nie slová, ale skutky politikov!!!
    Trend je ten, že počet týchto voličov rastie, takže vaše prianie o ich neúčasti v parlamente našťastie nebude vyslyšané.
    Takže tak, teplé detičky. Vedel by som vám toho ešte napísať na dve knihy, ale nemám čas.
    Želám vám posun vpred v poznávaní sveta a hlavne seba samých.
    Váš neveriaci nekresťan, volič ĽSNS, resp. inej lepšej a ateistickej strany, ktorá sa niekedy v budúcnosti objaví a bude naozaj nie len rečami chcieť presadiť prinavrátenie všetkého prirodzeného a normálneho. Zatiaľ to robí len ĽSNS.
    Nekresťan preto, lebo kresťanstvo ako každé náboženstvo je podvod na ľuďoch.

    • Katarína
      Posted 30. decembra 2020 9:27 0Likes

      Milý Ander,

      Veľmi ďakujem za Tvoj komentár. Dovolím si reagovať a pôjdem postupne. Najprv ale trochu nerozumiem, prečo si začal hovoriť o mojej sexuálnej orientácii, tento blog sa týkal niečoho úplne iného. Ale ja Ťa plne chápem a očividne si nemal na mňa nič iné, čo by si mi napísal. Tak začnem tou homosexualitou. Tá sa totiž prirodzene vyskytuje u niekoľko tisíc druhov živočíchov, zatiaľ čo potreba ju liečiť alebo napríklad aj homofóbia sa vyskytuje len u človeka. Takisto asi neuveríš, ale viem, že ju niektorí ľudia chcú liečiť a dokonca som si to aj zisťovala (keď som bola istý čas na tom tak psychicky zle – vďaka ľuďom ako si Ty), a síce liečba homosexuality spočíva doslova vo fyzickom i psychickom týraní daného človeka. Napríklad tak, že mu ukazujú isté videá a fotografie a zároveň ho mlátia, udierajú, pichajú, dostáva elektické šoky a podobne, aby si spájal tie spomínané fotografie a videá s bolesťou. Ak je toto podľa Teba “liečba uspešnejšia než liečba rakoviny” tak mi Ťa je aj s tvojím vnímaním sveta skutočne veľmi ľúto. Ale natrafila som vo svojom živote aj na horších ľudí, ako si Ty, takže som ochotná s Tebou diskutovať. Ak myslíš, že som frustrovaná alebo pociťujem akúsi závisť, že mňa narozdiel od Lívie nechce nikto pretiahnuť, tak ťa ubezpečujem, že ja som šťastne zadaná a mám svoju polovičku a vzťah (čo Ty asi nikdy nerozdýchaš) a nepotrebujem niekomu závidieť a doprajem – nepatrím k tým ľuďom, aj to som už písala v blogu. Ale dobre si na to išiel, len si sa netrafil. Skôr mám ja pocit, že ty si nešťastný, že pravdepodobne nemáš ženu ani deti a svoj akýsi komplex z nenaplneného života si vybíjaš, ako sa len dá. Ešte poviem jeden postreh, za ten svoj “teplošský” život som si všimla jednu vec – ľudia, ktorí najviac vykrikujú a najviac upozorňujú na “buzerantov”, sa neskôr ukázali, že nimi sami boli, len sa neskutočne báli sa priznať a tak im bolo jednoduchšie robiť divadlo. Zhrniem to tak, že si nemyslím, že je to choroba, skôr že vďaka ľuďom ako Ty z nej môže niekto nejakú chorobu dostať. Ale Ty si môžeš kľudne aj naďalej myslieť a mať názor, že to choroba je, ak sa Ti bude lepšie spať s takým pocitom a presvedčením.

      Poďme k tým argumentom. Neviem či vieš, ale pojem argument znamená doslovne “dôkaz uvádzaný na potvrdenie pravdivosti nejakého tvrdenia”. Ty tvrdíš, že “kto vie dobre argumentovať, väčšinou nemá pravdu”. Ja viem, že v tejto krajine sa stalo bežnou vecou kradnúť a klamať (poznáme Smer a Fica), a že ľudia, ktorí za tým stoja si to vedia obhájiť pred svojimi voličmi. Toto ale nie je argumentácia. Takže buď si si to zle vysvetlil, alebo si to urobil naschvál, aj keď si mi tým pomohol. Ako som uviedla vo svojom blogu, Lívia o sebe tvrdí, že je argumentačne zručná a nemá problém niekoho argumentačne zničiť. Ak uplatníme tú tvoju logiku – že ten, kto dobre argumentuje tak klame, tak potom najväčším klamárom je Lívia = úderka ĽSNS. Neviem čo by som k tomu viac mala dodať…

      Pekne sme nadviazali na ĽSNS. Na úvod by som sa chcela opýtať, či si niekedy videl Facebook Mariana Kotlebu. Som si na 100% istá, že nie. Pretože inak by si nenapísal, že ĽSNS je ateistická strana. Práve Kotleba často dáva na Facebook prosby o modlitby či pannu Máriu a podobne. Nehovoriac o ich súčasných billboardoch, v ktorých sama ĽSNS nabáda farárov, aby vo svojích farnostiach aj napriek Matovičovým zákazom slávili sväté omše. Hm, toto je tá ateistická ĽSNS? Alebo si mal na mysli nejakú inú ĽSNS? Tú indonézsku? =D toto je už fakt na smiech… Ale to je tak, keď sa už aj sami ich prívrženci nevedia zhodnúť, aké hodnoty to vlastne zastávajú. Ale všetci vedia, že buzeranti majú hodnoty zvrátené. Okrem toho táto strana mala vo voľbách okolo 8%, čo nie je bohviečo, ale vám to isto stačí. Ak si tento výrok “Úspech ĽSNS závisí len od toho, koľko ľudí prekukne klamárov a koľko začne konečne hodnotiť nie slová, ale skutky politikov!!!” tak sa obávam, že v nasledujúcich voľbách ľudia ĽSNS už prekuknú a ich úspech bude na bode mrazu. Lebo práve oni sú tí klamári a ti čo majú plné ústa sľubov, ale keď majú niečo urobiť tak sa vyhovárajú, že nie sú historici, nevedia robiť s počítačom a podobne. To tiež všetci dobre poznáme. A samozrejme, že každý zdravý vidí, že Kulturblog je projekt ĽSNS, lenže zdravé by bolo ak to keby sa k tomu aj priznali a reálne to povedali – to Lívia a ceý Kulturblog nikdy neurobili, vždy tvrdili, že sú apolitickí a že ich nikto nefinancuje. Ja som si teda len nechcela niečo zle vysvetliť.

      Na záver, aj ja Ti želám veľa pokroku v tvojom mentálnom svete, snáď pochopíš niektoré veci alebo sa skúsiš na ne pozrieť aj z iného pohľadu. Inak z toho čo si vymenoval v poslednej časti, tak ĽSNS nerobí nič z toho. Vyššie máš vysvetlené ako a prečo.

      Pekný deň

  • Ander Kixa
    Posted 30. decembra 2020 9:51 0Likes

    Skôr ako budem reagovať, najprv si ešte raz poriadne prečítaj, čo som napísal a oprav si chyby, resp. úmyselné úbohé pokusy vyložiť moje slová inak ako sú myslené a napísané.

  • Ander Kixa
    Posted 30. decembra 2020 10:00 0Likes

    Na úvod len jedna perlička – je ti ľúto buzerantov, ktorí dostávajú liečbu elektrošokmi, tak dúfam, že tak isto ľutuješ aj tých, čo berú chemoterapiu.
    Áno, v prírode sa vyskytujú sexuálne odchýlky, tak si teda poďme brat príklad od prírody a vysporiadajme sa s tým tak, ako to robí príroda. Aha, to by už bolo nehumánne…
    Tých nezmyslov tam máš viac ako 80%, dievčatko a moju rodinu si láskavo neber do huby.

    • Katarína
      Posted 30. decembra 2020 10:39 0Likes

      Chemoterapia a elektrošoky sú to isté? Bezbolestná chemoterapia a 220V. A že kto tu hovorí nezmysly.

      • Ander Kixa
        Posted 30. decembra 2020 11:17 0Likes

        Áno, chápeš to dobre. Dovtedy ti budem hovoriť, že tráva je zelená a 2+2=4, kým to nepochopíš.

        • Ander Kixa
          Posted 30. decembra 2020 11:19 0Likes

          Tlačová chyba. Sem mala ísť otázka: kto ti povedal, že chemoterapia je bezbolestná?

          • Katarína
            Posted 30. decembra 2020 11:36 0Likes

            Ok, ty tlačová chyba… vyzerá to tak, že som ťa s mojimi komentármi dostala do neskutočného vytrženia. Keď tvrdíš že máš v sebe ten vymyslený vírus ktorý je vlastne len chripôčka tak by som ti radšej odporučila veľmi sa nerozčuľovať. A pri chemoterapii nedostávaš elektrošoky, to ti vážne musím vysvetľovať? Som čakala že to pochopíš…

    • Katarína
      Posted 30. decembra 2020 10:49 0Likes

      Inak je úplne v poriadku, keď si ty berieš do huby môj súkromný život a strachuješ sa o moje zdravie ale keď ja niečo poviem o tvojej “údajnej” rodine tak už zúriš. Keď ju máš tak sa choď venovať jej, prečo si tu vlastne vôbec dopisuješ s nejakou, podľa teba psychicky narušenou osobou?

  • Ander Kixa
    Posted 30. decembra 2020 10:10 0Likes

    tiež zopakujem: kto vie dobre argentovat, VÄČŠINOU nemá pravdu. Neverím, že si si toto dôležité slovo nevšimla, skôr si použila – vedome, alebo inštinktívne – jednu z manipulačných techník, ktoré oslovujú povrchného čitateľa. Manipulatori často žnú úspechy, lebo väčšina ľudí sú povrchní.
    Takže Lívia a ja patríme k tej menšine, čo vie argumentovať a pritom majú pravdu. Ja som o dosť lepší ako Lívia, ale to bude vekom. Zase musím priznať, že my to máme ľahsie s tou argumentáciou, lebo nemusíme klamať a prekrúcať.

    • Katarína
      Posted 30. decembra 2020 10:45 0Likes

      Áno, ak by som povedala, že som Kotlebovec, tak si môžem hovoriť čo chcem a bude to pravda a súhlasil by si so mnou. A áno, ešte si ale zabudlo povedať, že s Líviou patríš k menšine bielych heterosexuálnych gramotných Slovákov, čo volia ĽSNS a vedia napísať jednu súvislú vetu bez pravopisných chýb a bez toho, aby sa v polovici stratili. Inak je celkom zaujímave, kto z nás dvoch tu ovláda a vie niečo o manipulačných technikách.

      • Ander Kixa
        Posted 30. decembra 2020 11:06 0Likes

        Zase úbohé. Ja si nehovorím čo chcem. Ja len hovorím pravdu a vzhľadom na môj vek a skusenosti ju viem aj perfektne obhájiť, lebo pravda sa obhajuje ľahšie ako lož. Toto ale platí vo vákuu, kde nie sú peniaze a za ne kúpení novinári a redaktori. Tí to majú ľahšie ako ja, lebo sa do médií dostanú a môžu dookola opakovať klamstvá až im ľudia uveria.

  • Ander Kixa
    Posted 30. decembra 2020 10:16 0Likes

    Nájdi a skopiruj vetu, kde som písal, že ĽSNS je ateistická.
    Ty si musela byť pri písaní nasratá aspoň ako priemerný antifák až sa ti zrak zhoršil

    • Katarína
      Posted 30. decembra 2020 10:36 0Likes

      Štvrtý riadok odspodu. Nemáš za čo. “Váš neveriaci nekresťan, volič ĽSNS, resp. inej lepšej a ateistickej strany, ktorá sa niekedy v budúcnosti objaví a bude naozaj nie len rečami chcieť presadiť prinavrátenie všetkého prirodzeného a normálneho. Zatiaľ to robí len ĽSNS.”

  • Ander Kixa
    Posted 30. decembra 2020 10:52 0Likes

    Super, kopírovať vieš. Uznavam, že prí istom chcení sa dá tá veta pochopiť aj tak ako si ju pochopila ty (alebo sa len tak tváriš), ale existuje aj niečo také ako kontext. Kontext článku a kontext reality. Kontext článku je zjavný a kontext reality je asi taký, že ak niekto povie, že ĽSNS je ateistická, tak ten človek si myslí, že reč je o strane Ľudia Serte Na Slovensko.

    • Katarína
      Posted 30. decembra 2020 10:59 0Likes

      Mne je jasné že kontext Tvojich vyjadrení je diametrálne odlišný od kontextu reality. Tak, ako si si ty vysvetlil význam slova argumentácia, tak aj ja som si vysvetlila celý tvoj komentár. Teraz sa ma snažíš presvedčiť, že si nemám vysvetľovať veci po svojom, pretože mi ich potom musíš ty vysvetľovať. Chápeme?

      • Ander Kixa
        Posted 30. decembra 2020 11:17 0Likes

        Áno, chápeš to dobre. Dovtedy ti budem hovoriť, že tráva je zelená a 2+2=4, kým to nepochopíš.

      • Ander Kixa
        Posted 30. decembra 2020 11:21 0Likes

        Ty si myslíš, že si teraz dopisuješ s nejakým sopľavým teplým antifákom??

        • Katarína
          Posted 30. decembra 2020 11:22 0Likes

          Nie si ďaleko od pravdy, tvoj písomný prejav a tvoje nadávky a urážky ma nijak nepresvedčili o tvojej mužnosti a sopľavosti.

          • Ander Kixa
            Posted 30. decembra 2020 11:40 0Likes

            Za nadávky sa neospravedlním, lebo sú často výstižnejšie ako spisovné slová. Ale ak som ťa urazil, tak sa ospravedlňujem. Možno som ťa tak trochu chcel uraziť, lebo som sem prišiel na obranu dobrého človeka, ktorý to myslí dobre a ty si sa rozhodla z neho verejne spraviť klamára a to ma spisovne nasrdilo.
            Sme z opačných táborov a tieto tábory sú vo vojnovom stave. Vo vašom tábore je veľa mladých a neskusenych, ktorí sa dajú ľahko oklamať psychopatmi, ktorí svoje klamstvá a protiludské úmysly balia do slov ako tolerancia a sloboda. Ten obal.sa však po prehltnutí rozpustí ako kapsula a obsah sa vám dostáva do krvi bez vášho vedomia.

          • Ander Kixa
            Posted 30. decembra 2020 11:52 0Likes

            Keby som bol teraz v tvojom veku, nie som si istý, že by som bol volič ĽSNS. V 1989 som ako vysokoškolák rovnako naletel na sladké reči ako vy teraz a bol som dosť silný pravicový liberál. A samozrejme naivný. K voleniu ĽSNS ma priviedli skúsenosti a roky neúnavného pátrania a dávania si vecí do súvislostí.
            Takže sa nebavíš s rovnocenným, aby bolo jasné. Ale nevylučujem, že tiez prejdeš obrodou a procesom vyjasnenia mysle. Preto som už v prvom komentári napísal, že ti držím palce.

        • Katarína
          Posted 30. decembra 2020 15:42 0Likes

          Tvoje komentáre ma nijak neurazili, skôr by som povedala, že ma mrzí fakt, že nedokážem pochopiť Tvoj mentálny svet a názory, nech sa akokoľvek snažím. A určite som z Lívie neurobila klamára, ani nič podobné, len som poukázala na to, že vymazáva komentáre, ktoré sa jej nepáčia (na čo má samozrejme plné právo), len potom už neukáže druhú stranu mince.

          Samozrejme, že mi je jasné, že volíš ĽSNS len z toho dôvodu, že ťa už niekto/niektorí veľmi sklamali (tak ako 99% všetkých voličov tejto strany) a aj ako si uviedol že v ´89 boli vyhliadky na život dnes trohu iné aký máme život a štandard dnes (v porovnaní zo západom), čo je typickým znakom zlyhania demokracie – ľudia sa následne uchyľujú k extrémizmu. Ty si učebnicový príklad tohto javu. Toto ale nie je riešením. Ja sa triezvo pozerám na prácu a pôsobenie ĽSNS v politike, a myslím si, že by som sa k nim neuchýlila ani keby ma všetko ostatné sklamalo.

          • Ander Kixa
            Posted 30. decembra 2020 16:09 0Likes

            že triezvo…. čo som ti mal povedať som.povedal. viem že je to maximum čo sa dá a že už máš tie hovadiny v krvi a že sa to dá liečiť len časom. Aj keď len u menšiny ľudí lebo aj v mojom okolí sa to hlupakmi v mojom veku len tak hemží. Nech ti prozreteľnosť pomáha.

  • Ander Kixa
    Posted 30. decembra 2020 10:54 0Likes

    Pre istotu vysvetlivky poslednej vety pre teba a podobných: strana Ľudia Serte Na Slovensko neexistuje, bol to len taký vtipný spôsob vyjadrenia toho, že ak niekto povie, že ĽSNS je ateistická, tak je to debil.

  • Davidés
    Posted 30. decembra 2020 13:27 0Likes

    Ty Kixa ty si urcite jeden z tych typkov zo Slovenskej pospolitosti alebo inych degeneracnych zoskupeni ktorych preferencie su este mensie nez ma KSS 🙈🙉 nabozenstvo je podvod na ludoch? Najdi mi jeden stat jeden narod jedno spolocenstvo v celej historii ludstva ktore by bolo cisto ateisticke.. vsetky spolocenstva od pociatku vekov v nieco verili.. a verili v to aj ich vladcovia nielen ludia.. to len margo nabozenstva

    A co sa tyka homosexuality neviem preco si s tym zacal kedze tento blog bol (alebo mal byt) o niecom uplne inom co si vo svojej malosti a zadubenosti nepochopil. Cize znova podla tvojej logiky by si tisicrocne anticke kultury a spolocenstva zasluzili elektrosoky .. ty sa stavias do pozicie este horsej ako ten najhorsi inkvizitor sranda..

  • Ander Kixa
    Posted 30. decembra 2020 16:24 0Likes

    Dávidko šesťcípy, na tvoje múdrosti som čakal.
    Buzersntstvo som vytiahol preto, aby som poukázal na chorobu, ktorou trpíte a trpí tým váš úsudok.Ja vás nechcem ani strieľať, ani mučiť, ja vás len ľutujem podobne ako tých, čo majú rakovinu. Ale oni sa to snažia liečiť.
    O náboženstve by sa dalo hovoriť dlho, hlavne o všetkom utrpení spôsobenom v ich mene… ale nechce sa mi.
    Si až taký hlúpy, že si svoju hlúposť musíš zvýrazniť vyhláseniami a preferenciách strán.
    V normálnej zdravej spoločnosti by chorí ľudia ako ty robili verejno-prospešné práce pod stálym dozorom kurátora.

    • Davidés
      Posted 30. decembra 2020 16:47 0Likes

      Naozaj netusim ako si prisiel na to ze som teply ako ty vravis alebo ze som zid… 🤣 Precitaj si moj blog o krase slovanskych zien a tam mas jasnu odpoved na moju orientaciu…

  • Ander Kixa
    Posted 30. decembra 2020 17:37 0Likes

    To je moje ateistické zbožné prianie aby si bol teplý a takto ho zhmotňujem. Bolo by pre spoločnosť škodlivé keby si mal deti.

  • Miro Kassay
    Posted 28. marca 2021 15:01 0Likes

    Svojim tehotenstvom Lívia naplno ukázala svoje farby. Nie je to žiadna konzerva, iba obyčajná stelesnená low-costová paródia na vlastenectvo. A jej konzervatívne hodnoty začínajú a končia trash-talkovaním na homosexuálov, transsexuálov, imigrantov, liberálov, progresívcov, feministky a ďalších, ktorí nezapadajú do jej predstavy “ideálneho” Slovenska.

Leave a comment

Prevádzkovateľ OZ Kulturblog, Starý trh 51, Kežmarok, kontakt redakcia@kulturblog.sk, telefón: 0951377803. Používa súbory cookies na prispôsobenie obsahu reklám a funkcie sociálnych médií a analýzu návštevnosti. Informácie o vašom používaní našej stránky zdieľame aj s našimi partnermi v oblasti sociálnych médií, reklamy a analýzy.

Súhlasím